Gouden tips om die extra pondjes te verbranden!

Misschien vind jij jezelf te dik of heb je echt te maken met overgewicht. Er is niks mis met “love handles” of een pondje meer, maar soms kan het ook te gek. En dan wil je graag de vetverbranding stimuleren, om deze kwijt te raken.

Je zal het vast weleens lezen (zoals op verantwoord-afvallen.nl) , diëten zijn niet bepaald consistent. Wanneer elk dieet zou werken, zou niet de helft van Nederland nog steeds te maken hebben met gewichtsproblemen. Maar hoe los je het dan wel op?

Het is een feit dat 99% voeding en leefstijl bepalen dat mensen wel of geen overgewicht ervaren. We laten je hieronder zien hoe je al snel grote passen kan maken. Lees daarom snel verder om ze te ontdekken!

Wil je er gelijk mee beginnen?

Voor iedereen die zich in de categorie “overgewicht” schaart, hebben we een aantal nuttige tips. Maar ook wanneer je bv. droger wilt worden (voor bodybuilding of bv. wedstrijden die je wilt gaan doen), kunnen ze worden ingezet om dit te (tijdelijk) te bereiken. Let’s dive in.

Water is de beste dorstlesser

Om te beginnen is wat sowieso heel gezond voor je. Het is niet alleen de beste dorstlesser die er is bv. lekker koud of met een schijfje citroen of limoen. Maar het reinigt je lichaam ook het beste.

Ga eens na wat je nu allemaal drinkt (cola, melk, sapjes uit pakken, energydrinks, milkshakes en meer van dit soort dingen). Je kan ze gerust zo af en toe nemen, maar het moet geen gewoonte worden . Helemaal al niet wanneer je jouw ververbranding wilt verhogen.

Ze bevatten namelijk allemaal suiker en doordat je ze makkelijk wegdrinkt ( misschien wel vaak per dag) tikt het aardig aan. En dan zit hier nog niet eens alles wat je eet waar suiker in zit bij. Blijf dus bij water, koffie en thee (zonder teveel extra’s) en neem bij voorkeur alleen zo af en toe vers geperst sap.

Je kan ook zoet zijn zonder suiker

En zo is het maar net, we zeggen het net al even: verst geperst sap en fruit zijn ook zoet en daar kan je gerust zo af en toe wat van nemen. Ga ook niet overmatig fruit consumeren, want het blijven suikers en die kunnen een grote aantallen toch leiden tot dikker worden. Maar ze komen uit de natuur, dus zijn wel een heel stuk beter dan de geraffineerde suikers.

Geniet verder lekker van verse dingen, waarbij je gerust ook andere macronutriënten (vetten en eiwitten) kunt gebruiken.

Maar draai verpakkingen om zodat je ontdekt hoeveel suikers en nu in de producten zitten die je nu vaak haalt. Door het op te schrijven en bij elkaar op te tellen breng je alles duidelijk in beeld. En verminder het aantal suikers dat je neemt dus genoeg (afhankelijk van hoeveel je er nu van binnenkrijgt).

Vet is je beste maatje

Vet is heel gezond voor je en zal er echt niet automatisch toe leiden dat je dikker wordt. Je moet er ook niet teveel van eten (wat natuurlijk voor bijna alles geldt), omdat er per gram de meeste calorieën (9 kcal) in zit van alle macronutriënten (koolhydraten, eiwitten en vetten). Maar ze zijn wel heel gezond voor je en essentieel in een gezond voedingspatroon.

Het geeft je een soepele en strakke huid, mooi glanzend haar en heeft ook een beschermende wering voor je lichaam. Je kan uit vetten ook bepaalde vitamines halen zoals A, D, E en K die je vindt in bv. olijfolie, zonnebloemolie, lijnzaadolie (en meer natuurlijk) maar ook vis, vlees, noten, melk en zuivelproducten.

En daarbij is vet ook gewoon heel lekker, probeer zoveel mogelijk onverzadigde (en ook verzadigde) uit natuurlijk bronnen te halen en vermijdt zoveel mogelijk andere soorten vet (en dan zeker transvetten, omdat ze het minst gezond zijn …skip ze dus).

Meer lichaamsbeweging verhoogt je vetverbranding

Je kan veel leuke en spannende activiteiten doen samen met jouw partner …maar jij kan natuurlijk ook (of samen) de sportschool induiken. Er zijn zoveel dingen zoals wandelen, fietsen, zwemmen, dansen, stedentrips en noem maar op die allemaal de vetverbranding omhoog boosten.

Intensief sporten samen met je partner, familie of vrienden is natuurlijk ook ideaal om sterker, fitter en gezonder te worden …en calorieën te gaan verbranden.

Ga ermee aan de slag en merk hoe snel je de vrucht zal gaan plukken van alles wat je doet.

Neem ook wat meer eiwitten

Het eten en drinken (bv. wat eiwitshakes) kan ook bijdragen aan een hogere vetverbranding, en geeft je ook langer een verzadigd gevoel …probeer het maar een om het verschil te merken.

Luister goed naar moeder natuur

En haal zoveel mogelijk uit de natuurlijk (vers en onbewerkt). Het is de beste en meest gezonde manier van eten en drinken. Maar ook nog het lekkerst van alles!

Ontspan en geniet

Lekker relaxen en genieten van het leven (na alle inspanningen) is ook gezond voor je en zal ook leiden tot een hogere (betere) vetverbranding. En lachen en lol hebben met je vrienden, familie of nieuwe mensen die je leert kennen ook. Je zal gelukkiger zijn en je vetverbranding ook laten pieken ermee.

Maak er direct werk van…

Nu je weer een heel stuk wijzer bent, is het tijd voor actie! Ga met deze tips op zak je nieuwe leefstijl in en ontdek hoe je het je leven zal veranderen en hiermee ook jouw vetverbranding zal doen laten stijgen. Hoe sneller je ermee begint, des te rapper zal je ook de resultaten ervan gaan merken …ontdek hier nog meer tips die je zullen helpen vetverbranding te stimuleren!